Blog PP

Jak zadbać o wizerunek firmy w Internecie

W dobie powszechnie dostępnego Internatu, gdy Klienci w pierwszej kolejności właśnie w sieci poszukują informacji oraz opinii, dbanie o dobry wizerunek firmy to podstawa, która na pewno znacząco pomoże nam w osiągnięciu sukcesu. Internet pozwala na tanie i skuteczne dotarcie do klienta i zaprezentowanie się z jak najlepszej strony.

Najprostszą formą promowania się w sieci są e-wizytówki, które zamieszcza się na portalach i bazach firm. Odnośniki do wizytówek można zamieszczać również na wszystkich naszych stronach czy portalach społecznościowych. Zawierają najważniejsze informacje, dane kontaktowe czy też linki. Ich największą zaletą jest szybkie ładowanie się. Są proste i przejrzyste, co pozwala na ich przeglądanie przez osoby, które nie mają dużego doświadczenia w surfowaniu po Internecie. Czasami dodaje się do nich również logo, krótkie informacje o ofercie i produktach. Nieco bardziej rozbudowane są miniwitryny, które oprócz danych kontaktowych zawierają nieco bardziej rozbudowane opisy usług i produktów, wzbogacone czasami grafikami lub zdjęciami. Zamieszcza się je zazwyczaj na portalach grupujących firmy z konkretną ofertą.

Jednak najważniejszą w kreowaniu wizerunku firmy w Internecie jest strona WWW. Współcześni klienci to właśnie od stron internetowych zaczynają zapoznawanie się z daną firmą. Dlatego ważne jest by strona, na którą trafią była przejrzysta i dobrze rozplanowana. Klient nie może frustrować się przy szukaniu odpowiednich zakładek czy odnośników, gdyż zwyczajnie zamknie okno i rozpocznie poszukiwanie innej firmy. Strona powinna szybko się ładować, dlatego warto zrezygnować z animacji czy efektów dźwiękowych na rzecz bardziej prostych rozwiązań. Pamiętajmy, że minimalizm wcale nie musi być nudny czy nieatrakcyjny, jeśli wykorzysta się go z pomysłem. Jeśli używamy kolorów – zadbajmy o to by harmonizowały się z wszystkimi elementami i nie raziły oczu. Na kolejnych podstronach możemy dodawać informacje we wszystkich dostępnych formach: od krótkich notek, opisów, artykułów, przez grafiki, zdjęcia, czy filmiki.

Profesjonalizm, dbanie o szczegóły, jasny przekaz, przejrzysta nawigacja, estetyka wykonania – to elementy, na które początkowo zwróci uwagę klient i które wywołają jego pozytywne bądź negatywne wrażenie. Pierwsze sekundy po otwarciu strony bardzo często decydują o tym, czy klient na niej pozostanie i poszuka dalszych informacji. Warto również zadbać o pozycjonowanie naszej witryny, czyli o miejsce w wynikach wyszukiwania po wpisaniu przez internautę odpowiedniej frazy (słów kluczowych). Im wyżej nasza strona się znajdzie w rankingu, tym większe prawdopodobieństwo, że klient ją odwiedzi. Stronę warto również często aktualizować i dodawać na niej nowe informacje, co pomaga w polepszeniu jej pozycji w niektórych wyszukiwarkach.

Coraz częściej wykorzystywane do budowy wizerunku są blogi firmowe. Nie tak subiektywne jak blogi osobiste i zazwyczaj ograniczone przez politykę firmy, potrafią jednak stworzyć wierną społeczność odbiorców oraz zachęcić klientów do korzystania z oferty. Blogi firmowe to również doskonała platforma reklamowa, która może polepszyć sprzedaż i wypromować nasze produkty.

Warto również stworzyć profile firmy na portalach społecznościowych, które są chyba jedną z najpopularniejszych obecnie form komunikowania się i przekazywania informacji. Konto na którymś ze znanych portali ma praktycznie każdy użytkownik Internetu i to tu najczęściej czerpie czy przypadkowo trafia na informacje. Atrakcyjne, oryginalne czy przekazane z przymrużeniem oka treści mogą trafić do niezliczonej liczby odbiorców. Kontakt firmy z klientami na portalach społecznościowych jest również dużo szybszy, nieco bliższy i niesie ze sobą więcej możliwości marketingowych.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *