Blog PP

Skuteczna reklama usług branży hotelarskiej

hotel

Coraz więcej osób, chcąc oderwać się od szarej codzienności, od pracy i szarości miasta, chce spędzić swój czas wolny w wyjątkowej aranżacji miejsca. Im więcej rozrywek oferuje dana lokalizacja, tym chętniej ściągają do niej tłumy turystów i kuracjuszy.

W ten sposób w miejscach o wyjątkowych okolicznościach przyrody, o bogactwie zabytków architektonicznych oraz historycznych czy w miejschach obfitujących w atrakcje dla ciała i duszy (aquaoarki, kompleksy basenów, pijalnie wód, parki rozrywki etc.), jak grzyby po deszczu powstają pensjonaty, noclegownie, hotele czy gospodarstwa agroturystyczne.

Niestety większość „napalonych pseudobiznesmenów” nie zdaje sobie kompletnie sprawy, jak ważna jest reklama i przebicie się na powierzchnię w gąszczu takich samych ofert konkurencji.

Jak zatem szerzyć „dobrą nowinę” o swych nowo powstałych usługach? Skutecznych metod promocji jest kilka, a najważniejsze jest to, by wykorzystać narzędzia, jakie oferuje nam otaczająca nas cywilizacja.

Po pierwsze – gdy Cię nie ma w Internecie, to prawie nie ma Cię wcale na rynku danej branży. To bardzo ważna sprawa i im wcześniej usługodawca to zrozumie, tym szybciej wieść o jego usługach dotrze do szerokiego grona potencjalnych usługobiorców.

Zadbajcie zatem o to by mieć własną stronę internetową, nawet jeżeli miałaby to być tylko strona na kształt wizytówki z ofertą usług i kontaktem. Potem warto zaznaczyć swoją obecność na innych portalach, które są już dobrze znane w branży i będzie na nich wzmianka o Waszym biznesie, kierująca do Waszej strony. Po nitce do kłębka. Im więcej miejsc w wielkiej sieci www wspomni o Was, tym więcej ludzi potencjalnie zobaczy Waszą ofertę. Warto o to zadbać.

Po drugie – media, prasa, narzędzia znane od tak dawna wciąż stanowią wielki filar reklamy. Ba, nawet siła promocji poprzez te aparaty ciągle rośnie, ciągle przekaz jest udoskonalany. Reklamuj się w gazetach informacyjnych, czasami zaznacz swoją obecność w radiu, może na początek lokalnym, ale rób coś, zamiast czekać, aż goście sami spadną z nieba.

Po trzecie – produkuj i roznoś ulotki. Taka szybka forma promocji jest tania i bardzo skuteczna, zwłaszcza w okręgu swojego położenia. Zaznacz swoją obecność w miejscowości, w której prowadzisz biznes, wszakże marketing szeptany to wielka siła. Znajomy polecił znajomemu, a tamten koledze i tak dalej, aż w końcu zaczniesz zbierać owoce swe pracy włożonej w reklamę.

Staraj się łamać standardy, zaproponuj turystom spragnionym nowych emocji, coś wyjątkowego, czego lokalny rynek nie oferuje. Tak wygląda skuteczna reklama, która tkwi w konsekwentnym dążeniu do celu, w wykorzystywaniu wszystkich opcji oraz niezaprzeczalnie ukrytej w tym pasji, bo praca powinna cieszyć, inaczej staje się udręką.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *