Blog PP

Walki sklepów internetowych

Zdaję sobie sprawę z tego, że prowadzimy sklep internetowy w sumie od niedawna, ale nauczył ona nas więcej przez kilka miesięcy niż wcześniejsze lata działalności. Przede wszystkim wymusił dopracowanie witryny pod kątem obsługi klienta, co do tej pory było dla nas ważne jedynie pośrednio.

Nauczyliśmy się też, czym jest wojna cenowa między sklepami w sieci. Oczywistym jest, że sklepy nawzajem monitorują swoją ofertę. Przede wszystkim te małe badają swoje otoczenie. I my tak zrobiliśmy, żeby dostosować nasze ceny do rynku. I tu zaskoczyła nas jedna rzecz – jak szybko konkurencja dostrzegła nasze pojawienie się i jak szybko zareagowała na nasze promocyjne ceny niektórych towarów.

To nauczyło mnie, jak bardzo trzeba zwracać uwagę na bezpośrednie otoczenie konkurencji. Internet to jak jedna wielka ulica przy której każdy próbuje coś sprzedać. Czy to poprzez większy sklep czy małą witrynę. Analiza konkurencji jest w tym przypadki niezbędna i jest kluczem do sukcesu.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *